Hipodroomi rajad

Hipodroomi rajad – huvitavad faktid

Iga hipodroomi keskmeks on tema võistlusrada. Erinevate hipodroomide rajad erinevad aga üksteisest.

MURUKATTEGA RAJAD

Rajakateteks on peamiselt kas muru või siis mingit liiki peenestatud pinnakate. Samuti on olemas spetsiaalne ilmastikurada (All-Weather Track) – nende seisund ei tohiks muutuda mis tahes tingimustes – olgu selleks siis kas vihma-, tuule-, lume- või põua mõju.

Murukattega võistlusrajad on inglaste lemmikud. Sellised murukatted saadakse spetsiaalselt kiiresti kasvavate murusortide segudega. Nad on külmakindlad ja põuakindlad. Ekspertide sõnul võib sellisel pinnal ka lennuk maanduda ilma, et tekiks mehaanilisi kahjustusi. Samas on murukattel ja üks märkimisväärne puudus – pärast vihma on ta libe, see omakorda võib põhjustada hobuste traumeerumist.

PINNAKATTEGA RAJAD

Mingit liiki pinnakattega rada on palju kõvem ning selle ehitamine on töömahukam. Pinnakatteks võib kasutada liiva, peenestatud graniitkillustikku, räbu, soola. Pea-asi, et kate oleks piisavalt tugev, et kapjade löökidele vastu panna. Mida tugevam on rajakate, seda suuremat kiirust hobused näitavad.

Viimasel ajal on populaarsust kogunud sünteetiline pinnasekate mida kasutatakse nii galopi- kui ka treeningradade katteks. See koosneb kummist, vahast, liivast ja sünteetilistest kiududest. Selliseid uuenduslikke radu on võimalik leida nii Euroopa kui ka Jaapani hipodroomidel.
Hipodroomid jagunevad suures osas kaheks, galopi- ja traavirajad. Nende radade pinnakatted on ka erinevad. Näiteks meie,Tallinna hipodroomi rada, on spetsialiseerunud traavivõistluste läbiviimiseks.

MIKS TALLINNA HIPODROOIL EI PEETA GALOPIVÕISTLUSI?

Asi on selles, et erinevate võistluste jaoks on vaja erineva pinnasekattega radu. Galopiks on sobivam spetsiaalne murukattega rada, traavivõistlusteks aga ühtlast ja kõva pinnasekattega rada.

Raja ülalpidamine ja hooldus nõuab palju raha, tööjõudu ja aega. Pärast igat võistlust tuleb ta uuesti taastada. Seega, kui traavirajal pidada galopivõistlusi võivad sellega kaasneda laastavad mõjud rajakattele ning taastamisega suured kulud.

TALLINNA HIPODROOMI RADA ÜKS PÄEV ENNEM VÕISTLUSI

Sellel aastal Talllinna Hipodroom ei korraldanud Galopivõistlusi, kuid pidi kokku puutuma suutre kuludega!

Paar päeva ennem Vastlapäeva Hipodroomil, rajal toimusid mitmekordsed muutused. Küll rada oli jääs, siis porine, hiljem muutus betooniks, liivarajaks ja uuest poriseks.

Kõige raskem hetk oli REEDEL – päev ennem võistlusi, kus rada külmus ning muutus betooniks. Selline rada on ohtlik hobuste treenimiseks ja võistluste läbiviimiseks, sest hobused võivad saada viga. Selleks, et rada ja võistlusi päästa, treenerid, rajamehed ning rajanaised alustasid pikka töö protsessi mis lõpetati alles Laupäeval hommikul!

Jagame teiega väike videolõik kuidas toimus raja valmistamine Vastlapäevaks Tallinna Hipodroomil!

Järgmine võistlus toimub 13 Aprill.